vrijdag 25 september 2015

DRINKS: Esferas Barca con ¡HOLA! cava

Ik heb het altijd al gehad voor zachte sprankels en een portie bruis. Als kind vormde ik samen met de paps het Spa-front: zweren bij rode of groene bruis en resoluut afwijzen van dat gortige tafelbier, te zoete fruitsap en alle soorten limonades. 

Niet zo gek dat ik dezer dagen niet graag een moment laat voorbijgaan waarop er bubbels & bruis tevoorschijn kunnen worden gehaald. Geen Spa, maar dat zachtgelige, frisse, sprankelende vocht van prachtige druiven. Moest een mens er niet zo hoerepoepeloere van worden na enkele glazen, dan dronk ik het in plaats van mijn dagelijkse 2 liter plat water (sorry, Spa). 

Kortom, ik drink dat graag, prosecco, champagne, cava, crémant d'Alsace en hun vriendjes. Omdat ... Ik kan het niet beter zeggen dan Lily Bollinger:

"I only drink champagne when I'm happy and when I'm sad. 
Sometimes I drink it when I'm alone.
When I have company, I consider it obligatory.
I trifle with it when I'm not hungry
and drink it when I am.
Otherwise, I never touch it.
Unless I'm thirsty."

Ik zal geen "neen" zeggen tegen een mooie fles Bollinger, maar the current status is dat ik dat schoons niet al te regelmatig kan veroorloven. Andere prioriteiten enzo. Ook, ik kan oprecht blij worden en genieten van een fijn flesje prosecco of cava, meestal toch democratischer van prijs. Zo worden die prioriteiten dan van "en en en", in plaats van "of of of".


In de rayon van de cava grijp ik regelmatig naar ¡HOLA!. Ik word al happy van die fles alleen. Eigenlijk lekker gezond, geen hoerepoepeloererij. Dat label, die naam, de foto's op de fles (beetje Vedett-like: met foto's van hun drinkers, fans en gezellige taferelen). Wist je trouwens dat het gestileerde patroon op het ¡HOLA!-label geïnspireerd is op de typische, Art Nouveau-stoeptegeltjes in het zwoele Barcelona, de "Flor (of Rosa) de Barcelona"

People, dit verhaal klopt! De smaak, de fles, de naam, het grafisch werk (surf zeker eens rond op de website voor heerlijke beelden).


Lagen al meer dan eens in mijn koelkast: ¡HOLA! Brut en ¡HOLA! Pink ("Make it pop like pink champagne, honey!"). Maakt mijn hart toch nog een boomshakalake-vreugdedansje bij de ontdekking van de nieuwe spruit, de ¡HOLA! Brut Nature. Geen extra suikers, ruikt fris naar witte vruchten zoals groene appel, citrusvruchten, druiven, heeft daarbij een lichte amandeltoets en smaakt geweldig fijn, intens, delicaat en heeft een zekere complexiteit die mij blij verraste. 

Voortaan ligt er standaard zo'n fles - te verkrijgen bij Delhaize, € 9,85 - in de koelkast.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

You make me happy: bedankt voor je comment!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...