maandag 9 februari 2015

FOOD: geweldige warme salade met spinazie en kikkererwten

Ik durf nogal vaak te denken - en vervolgens te panikeren - dat er voor een gezellig gerecht een hele voorbereiding nodig is. De kans op slagen hangt in mijn gedachten dan samen met het aantal uren en de moeite die aan de plât vooraf zijn gegaan. 

Quatsch. 


Deze geweldig lekkere lauwwarme salade "flikkerde" ik op amper 5 minuten in elkaar. And all you need is - niet Jani - maar slechts 5 ingrediënten: spinazie, knoflook, kikkererwten, tonijn in blik, misopasta

Dit is jummie opwinding op het bord, een geweldig blije lunch of een lichte, maar voedende afsluiter van de dag. Ook ideaal als partner in crime voor een buffet, die van de winterbarbecue, Midden-Oosterse brunch of whatever you like. Variëren kan gemakkelijk: voeg een gekookt patatje toe, laat de vis weg, voeg wat zeewier toe, kruid af met peperoncino ...

Absolute Happy Food! 



NODIG
Voor 2 personen
300 gram spinazie
2 teentjes knoflook, geperst
1 blik kikkererwten, gespoeld (400 gram)
250 gram tonijn uit blik, in eigen nat
1 el miso


DOEN
 Verhit een scheut olijfolie in een ruime pan. Fruit de knoflook zachtjes. Voeg de spinazie toe. Roer om. 
Voeg de gespoelde kikkererwten toe en doe er ook de tonijn bij.

Roer rustig om. Zet het vuur uit wanneer de spinazie geslonken is. 
Voeg er de misopasta bij en meng alles goed.

C'est tout, vraiment!

5 opmerkingen:

  1. Als je per toeval ooit in Barcelona komt, dan moet je bij één van de vestigingen van Taller de Tapas hun kikkererwten spinazie gerechtje bestellen.Puur & lekker!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ruth waar koop je Miso? gewone supermarkt of eerder in een speciaalzaak?
    Ik maak dit asap. heb teveel spinazie gekocht :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. :)
      Ik kocht mijn miso bij de BioPlanet, de biosupermarkt van Colruyt. Ik gok dat je zeker ook miso zult vinden bij Delhaize, bij de wereldkeukenproducten. Sowieso hebben Aziatische toko's het spul ook. Let erop dat er geen suiker ofzo werd toegevoegd. En ook, hoe donkerder de misopasta, hoe beter. Er zit een link onder "miso" in het recept: daar zie je een afbeelding van het potje dat ik heb. Veel succes en plezier! Smakelijk. x

      Verwijderen

You make me happy: bedankt voor je comment!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...