maandag 20 oktober 2014

HAPPY: 10 vragen aan gedreven en stijlvolle webshop owner Dianah

Veel vrouwen, al eens een man, maar vooral bij elk van hen een sterk charisma, een berg ideeën, een nauwelijks te stoppen enthousiasme, veel karakter en een mooie, bewonderenswaardige blik op de wereld. 't Zit allemaal in de mensen die in deze reeks aan de beurt komen. Sterker, het is de reden dat ze hier hun inspirerende zeg doen.

Dianah is een onlineconnectie: ze heeft een ontzettend mooie webboetiek met leuks en fijns voor je interieur. Hoewel het aanbod gericht is en niet eindeloos, ga ik er met de regelmaat van de klok een halfuurtje ronddwalen om er te dromen over het finetunen van mijn (t)huis. Ze is zo een van die madammen die hun gut feeling volgden: dat boeit, dus legde ik haar enkele vragen voor.
 



Wat doe je? 

"Ik baat de webshop Ezisliving uit, met alles wat daarbij komt kijken. En ik ben mama van 4 kinderen (nvdr. de jongste spruit staat niet bij op de foto)."

"Ik had aanvankelijk het plan om de webshop te combineren met opdrachten als interieurarchitect, maar momenteel is het nog volop zoeken naar een evenwicht in het reilen en zeilen van een webshop. De webshop bestaat nu 2 jaar en ik kies er nu voor om me ten volle daarop toe te leggen."


Vanwaar het idee voor een webshop?

"Ik had een voltijdse baan die moeilijk te combineren bleef met mijn kinderen. Zo groeide het idee om een eigen zaak uit te bouwen, iets van mezelf op te starten."

"Interieur en decoratie waren altijd al passies: het idee om een webshop in die sfeer te beginnen, volgde dan ook snel. Helemaal concreet werd het toen ik op de Parijse beurs Maison & Objet op merken afstapte met de vraag of ik hun producten mocht aanbieden in mijn toekomstige webshop. Ik was blijkbaar overtuigend, want ik sleepte meteen enkele mooie deals in de wacht met merken zoals Marianne Gueding, Elvang (nvdr. geweldige plaids en kussens!), Ex Voto (nvdr. moooooie geurkaarsen) en Asa Selection! Ondertussen is de lijst van merken een heel stuk langer."


Wat wil Ezisliving zijn?

"Ik streef ernaar om de webshop te laten uitgroeien tot een vaste waarde in het Belgische webshopgebeuren met een mooi aanbod aan design hebbedingen, met een focus op Scandinavische merken. Ezisliving wil toegankelijk, betrouwbaar en stijlvol zijn."

De favorieten van Niente di Particolare bij EzisLiving.com


Wat maakt je blij?

"Mijn kinderen. En uiteraard maakt het me ook blij wanneer een klant me mailt om te zeggen hoe blij hij is met een aankoop op Ezisliving."  


Moe en leeg: hoe laad je je batterijen op?

"Door te sporten!"


Hoe tackel je twijfels? 

"Eigenlijk twijfel ik weinig. Als twijfels toch mijn gedachten binnensluipen, dan probeer ik het probleem vanuit verschillende perspectieven te bekijken om het dan heel praktisch aan te pakken."

"En ik tracht vooral te leren uit fouten: werkt een mailing niet goed, dan bekijk ik alle mogelijk aspecten die de mailling een volgende keer wél tot een succes zullen maken."


Wat zijn je all time favourite items, in je interieur, uit je webshop en waarvan je nog droomt?

"De Eames DAW stoelen in mijn interieur, uit mijn webshop wil ik eigenlijk alles zelf hebben, maar mijn man stelt zijn veto (lacht) en ik droom nog van een Eames Lounge Chair. Best een prijzige droom wel."


Nog meer favorieten van Niente di Particolare uit de webshop Ezisliving.com



Wat was the best piece of advice dat je ooit kreeg?

"Een fijn advies en tegelijk een heel goed duwtje in de rug kreeg ik van mijn vader toen ik kampte met ernstige gezondheidsproblemen: hij zei me dat ik niet mocht opgeven, hoe moeilijk ook. Dat hielp me enorm vooruit."


Welk advies zou je zelf de wereld willen insturen?

"Blijf trouw aan jezelf en loop niet zomaar mee met anderen."


Vul aan: een mooi interieur is ...

"... een plek waar je je goed voelt. En dat is niet noodzakelijk een interieur boordevol design. Dat kan trouwens snel erg showroom-achtig worden."

"Hier geldt eigenlijk ook: blijf trouw aan jezelf. Stel je eigen, authentieke interieur samen."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

You make me happy: bedankt voor je comment!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...