vrijdag 25 juli 2014

De Tapijtqueeste

Eigenlijk ben ik een echte huismus. Tussen de drukke todolijstjes en projecten door kan ik enorm genieten van een hele dag "van huizeke spelen". Dat is dan een taart bakken, mijn tuinkruiden en ander groens op ons terras voor de duizendste keer verpotten, dat groen verzorgen, de boekenkast uitmesten (klein wonen en houden van boeken zijn geen ideale combo) of de boel ondersteboven halen voor een flinke schoonmaakbeurt, waarbij ik steevast eindig met onze spullen, decoratie en kamerplanten een andere plek te geven. Vooral dat laatste vind ik héérlijk. 

En frustrerend. 

Ik weet wat ik mooi vind. Maar dat is niet noodzakelijk wat L'Amour mooi vindt en dat huizeke blijft ons beider thuis. Hetgeen ik mooi vind (en met wat geluk L'Amour ook), heeft bovendien niet altijd een even mooi prijskaartje. Zelfs niet als het om zogenaamd "betaalbaar" Scandinavisch design gaat. Ik bedoel maar: € 120 voor een kandelaar?! En dat is dan nog maar iets uit de categorie "accessoires".

Beeld via myscandinavianhome.blogspot.be

Momenteel - de ene maand al wat meer dan de andere - kijken we een beetje uit naar een nieuw tapijt voor in onze woonkamer. Bij het huidige speelde ik op veilig en stelde ik mijn veto voor een effen beige, semi-hoogpollig exemplaar van bij IKEA. Weinig mis mee - lekker zacht, stijltechnisch gezien accordeert het - behalve dat het misschien net wat karakter mist (het is dus saai) en het onze woonkamer een beetje te veel naar een "bosgevoel" doet neigen: zachtgroene muren, bruine kastjes, beige tapijt. 

Het hielp natuurlijk niet echt, toen we ook nog eens twee bijzettafeltjes gemaakt van boomstronken in ons interieur dropten (momenteel wel een van de favoriete items in ons "huizeke"). Ik heb dat bosissue trouwens al aan verschillende interior design lovende vrienden voorgelegd, maar zij beweren dat ik roze olifanten zie. 

Mijn vrienden zijn dus niet eerlijk, maar dat terzijde.

Beeld via myscandinavianhome.blogspot.be


Op de ontzettend mooie designblog van Ergenstussenin viel ik als een blok voor een beige tapijt, met een lichtgeel grafisch patroon. Dit.is.het.tapijt.dat.ik.zocht! Vreemd genoeg herkende ik het van ergens... en 5 minuten later wist ik van waar, van die Zweedse meubelgigant die ik zo graag leegplunder. 

IKEA PS 2014

Ik kwam er nog andere tegen ook, die in de smaak zouden kunnen vallen en het bos zouden kunnen helpen doen verdwijnen naar buiten. Uit ervaring - het is zoals gezegd niet de eerste keer dat ik me bezighou met een tapijtenzoektocht - weet ik dat de www-IKEA-ervaring sterk kan verschillen met de echte winkelervaring, dus de verliefdheid is onder voorbehoud.


IKEA PS 2014
Tot ik de tijd heb om, tussen mijn drukke projecten, todolijstjes en "van huizeke spelen" door, zo'n winkel te bezoeken en de tapijten aan een tactiel en visueel onderzoek te onderwerpen. 

Welk exemplaar is jullie favoriet?
  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

You make me happy: bedankt voor je comment!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...