zaterdag 17 mei 2014

In Love with het Groot Gerief van KitchenAid

Zelfs met de promotie van dat moment, was het nog altijd een redelijke hap uit ons budget: de aanschaf van de zo gewilde Artisan keukenrobot van KitchenAid. Je weet wel, dat toestel waarvan niemand de productnaam kent - Artisan, dus - maar wel het hele kleurengamma. Een hap uit het budget, maar ik heb er nog geen moment spijt van gehad: kleur, mooi design, goed klop- en mengwerk. Het was tot vandaag stiekem uitkijken naar hun blender, of wat anders in dat leuke retrodesign. 


Uitkijken naar iets van "het klein gerief", zoals een insider van KitchenAid me toefluisterde. Ik was - gezien mijn dromen en keukenverlangens - lichtjes geshokeerd door die woorden. "Klein gerief", "kleine gerief"?! Tot ik op Eurocucina in Milaan doorheen de stand van het merk gleed, dat is namelijk wat je doet als je op het plekje van een van je favoriete keukenmerken bent. 

't Is het klein gerief, want KitchenAid pakte daar immers ook uit met een gamma aan Groot Gerief. Mooi Groot Gerief. Groot Gerief dat ik nu, stante pede, onmiddellijk, meteen graag in mijn keuken zie verschijnen. Al zijn daar de beperkingen van een iets andere aard dan budgettair: de keuken is nog niet zo oud (3 à 4 jaar).



Helemaal wild werd ik van de nieuwe Twelix Artisan Oven en hun Chef Touch System. Ben ik blij dat mijn kirrende Italiaans op dat moment heel goed en mooi blendde tussen de lokale Milanezen. Onderwerp en aanstoker van het gekir: een oven die volle kracht stoomt, die assisteert met stoom of die op gewone warmte draait. Bij het Chef Touch System heb je een shock-freezer - boem baf en het is bevroren - met een sous-vide-lade (hele gerechten, met vocht aan toe, supervacuüm trekken) en de eerder bejubelde (stoom)oven in één.

Smelt smelt smelt. 



KitchenAid zou KitchenAid niet zijn, moest het niet het onderscheid maken met andere merken - een stoomoven is niet nieuw - op basis van afwerking en design. Geen felle kleuren hier, geen in het oog springend retrodesign, maar wel kleine en fijne details die mij happy maken. Een rood merkmedaillon dat de link behoudt met de retrolooks op 't klein gerief, een ruwe geribbelde handgreep en bedieningsknoppen, een metalen merkbadge met logo ... 

Keuken aan vernieuwing toe: check dan zeker "'t Groot Gerief" van KitchenAid eens! Ik moet nog even verder - consuminderen, weet je wel. Oh ja, en budget - met hetgeen hier staat. Gelukkig is daar al kleurrijk en goed "klein gerief" bij. Happy Cooking!   

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

You make me happy: bedankt voor je comment!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...