maandag 24 maart 2014

We run the World: juweelontwerpster Petra Reijrink

Ik heb een fikse boon voor gepassioneerde, gedreven, karaktervolle, pure mensen. "Mensen" als in: mannen én vrouwen, met een zwak voor die laatsten. Hallo, feministische Ruth! 't Is een van de redenen waarom ik fan ben van de rubriek Food For Thought bij Delphines Les CurieusesMiss D. legt er een resem vragen in voor aan boeiende, mooie vrouwen. 

Omdat ik vind dat we zulke vrouwen (en nu en dan ook eens zulke mannen) niet genoeg een platform voor hun inspirerende inzichten kunnen geven en ik me toch ietwat onzeker voel om me als gastblogger bij Les Curieuses aan te melden, timmer ik ook hier een klein podium voor hen. De Haagse juweelontwerpster Petra Reijrink mag het Vrij Podium openen!


Hallo, ik ben Petra en ... ?
" ... En ik gaf enkele jaren geleden mijn job in het labo van oliegigant Shell op om het roer om te gooien en mijn hart te volgen: ik zou me voortaan voltijds bezighouden met juweelontwerp. Immers, dat is wat me het gelukkigst maakt."
Hoe verloopt je creatieve ontwerpfase? 
"Ik werk vanuit mijn intuïtie en ben nieuwsgierig naar alles wat ik onderweg tegenkom. Oude films, vlooienmarkten, boeken en gesprekken: het kan allemaal aanleiding geven tot een nieuw ontwerp. 
Ik duik graag in het verleden om bijzondere schatten te herontdekken. Ik hoop dan ook dat mijn juwelen vervlogen herinneringen oproepen. Om mijn stukken te maken, ga ik zo ambachtelijk mogelijk te werk: alles is met de hand vervaardigd. Oude technieken en gebruiken boeien me enorm."



Waaraan moet een juweel voor jou beantwoorden? 
"Ik hou van authenticiteit, natuurlijke materialen en elementen uit de natuur. Zo probeer ik de natuur - waarvan wij mensen allemaal deel uitmaken - wat dichter bij de drager te brengen. 
Ook zal ik heel vaak vintage items verwerken in mijn juwelen. De verwerking van die oude materialen draagt bij tot een zekere duurzaamheid waar mensen steeds meer naar verlangen. Ik combineer oud en nieuw omdat oud laat verlangen naar nieuw en nieuw laat verlangen naar oud."

De wereld, ver en dichtbij, oud en nieuw, zit vervat in een Petra-juweel? 
" Zoiets. Ik reis veel en krijg veel indrukken te verwerken. Op elke plek tref ik wel bijzondere mensen die bezield zijn van hun werk, andere talen, gewoonten, klimaat en gevoel voor pure schoonheid. Wat ik beleef, zie en vind probeer ik dan te verwerken in mijn sieraden." 


NU 10% korting op onderstaande oorhangers van Petra Reijrink
voor lezers van Niente di Particolare
 

Verguld zilver - Bamboekoraal - € 46 (zonder korting)

BESTELLEN:
Mail naar 
info@petrareijrink.nl
Vermeld het gewenste aantal, 
je naam + adres 
en de actiecode "NienteDiParticolare"

Na bevestiging van je bestelling en na je betaling, krijg je de oorbellen in een leuke verpakking thuis toegestuurd

Actie geldig tot en met zondag 30 maart 2014






Geen opmerkingen:

Een reactie posten

You make me happy: bedankt voor je comment!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...