maandag 14 oktober 2013

Malta, here I come!

Het is weer eens tijd voor een trip, me dunkt. Ik trek naar Malta en wissel met plezier de kleurloze Belgische regendagen even in. Hopelijk voor okergele en blauw. Al moet ik bekennen dat ik niet veel van Malta weet:

De hoofdstad heet Valetta.

Het land is een eiland. Nu ja, bestaat eigenlijk uit meerdere eilanden.

Die fameuze "blauwe lagune" kun je terugvinden "op" een van de kleine eilandjes.

Ze rijden er links. 


Een Hop-On/Hop-Off-bus doorkruist niet alleen de populairste stad, maar het hele hoofdeiland. 

Volgens BBC Weather is het er nu ongeveer 28°C!

Neergeschreven ziet de taal er erg grappig uit. Hoe ze klinkt, moet ik nog ontdekken.

Er zaten daar ooit ridderachtige clubkes.

Konijn schijnt er een erg populair dier te zijn. Voor op het bord, that is, niet als fluffy speelkameraadje.

Ze lijken zich te laten inspireren door de Italiaanse keuken - perfetto - maar meer daarover later, nà mijn diepgaand onderzoek ter plaatse.

1 opmerking:

  1. Malta, leuk landje!! Als je tips nodig hebt, deze foodie is er recent nog geweest; http://www.frugal-foodie-recipes.com/my-foodie-blog.html#.Ul1fBFB7Lng
    Ze spreekt Nederlands!

    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen

You make me happy: bedankt voor je comment!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...