zaterdag 28 september 2013

Ik geef de Liebster Blog Award door aan ...

Toen het begin dit jaar nog donker en koud was, fleurden de immer lieve en sympathieke Yummy BlogSisters mijn dag (en verdere weken) op met een Liebster Blog Award, bedoeld om kleinere blogs in de schijnwerpers te zetten


Het idee is dat je deze digitale thumbs up verder doorgeeft aan een andere, leuke blog met minder dan 200 volgers. Ik heb mijn tijd genomen om de knoop door te hakken. Komt onder andere doordat ik lak heb aan het aantal volgers: sommige blogs hebben een massa lezers, maar bieden me weinig verrassende content of slepen me niet mee; andere vind ik dan weer erg inspirerend of aanstekelijk, maar zien de stats niet per se als een raket de lucht ingaan. En wat dan nog?

Maar 'k moest dus wel effe uitzoeken hoe het nu zat met die stats bij enkele favorieten. Te hoog voor de Liebster Blog Award zo bleek bij Just Another Housewife Amoorie, Glam at Heart Elfi en Sid Frisjes en zijn Coolinary. Ook fan van de gevers van de Award, maar hun bezoekersaantal groeide de laatste jaren ook flink aan. Plus, het is onbeleefd om een cadeautje terug te geven. 

Verder, ik wilde een vrouw. Ik heb het voor madammen, meiskens, ladies en ja, borsten. Niet dat ik een bh-loze, boze mannenhaatster ben. Nee, ik heb ze graag, dat andere geslacht. Vooral wanneer ze over een fijne pen, een kritische zin, een mooie mening en heel wat humor beschikken. Edoch, een vrouw.

Dat fabeltje dat vrouwen geen andere vrouwen kunnen luchten: bullshit!

Ook nog: humor en een positieve flow. Spreekt voor zich, toch? Er kan er namelijk niet genoeg van zijn.  

Daarom geef ik met veel plezier de Liebster Blog Award door aan Delphine De Pauw, inspirerende madam achter de mooie en aanstekelijke blog Les Curieuses

Omdat ze dingen neerpent waarmee ik moet lachen, waarbij ik kippenvel krijg, die me moed geven, die me vol energie laden. 

En omdat Les Curieuses van mij morgen eerder dan volgende week verder mag uitgroeien tot dat gedroomde platform waar dynamische vrouwen interesses kunnen delen. 
      
Voordat ze zich op een volgende blogstuk kon werpen, stelde ik Delphine eerst nog een aantal vragen:
 
1. Wie of wat inspireert je zoal?
Ik word geïnspireerd door mensen met passie die er alles aan doen om hun dromen waar te maken. Dat kan gaan van passie voor hun vak, hun hobby, hun familie... Verder word ik ook geïnspireerd door het internet, muziek, boeken en tijdschriften. De zaken die ik echt de moeite vind, hou ik graag bij om ze op de één of andere manier op mijn blog te delen.
 
2. Hoe ziet jouw heerlijkste ontbijt eruit?
Mijn droomontbijt bestaat uit een verse fruitsla van rode vruchten, verse appelsiensap en huisgemaakte chocoladebroodjes.

3. Op welke song ga je steevast uit de bol?
Dat zijn er wel wat maar als ik moet kiezen dan ga ik voor I follow rivers van Lykke Li en Thrift Shop van Macklemore en Ryan Lewis omdat ze mij herinneren aan het trouwfeest en de bachelorette party van twee van mijn beste vriendinnen. Good memories!

4. Wat is je favoriete merk van mascara?
Luxurious Lashes van KIKO (heb er zelfs een post over geschreven :-)  )

5. Wat brengt je tot rust?
Yoga, een warm bad en etentjes met mijn verloofde/familie/vrienden

6. Welk boek(en) liet de diepste indruk na?
Ik heb Matilda van Roald Dahl denk ik, honderd keer gelezen toen ik klein was. Tegenwoordig ben ik fan van misdaadromans en heb ik erg genoten van de Millennium-trilogie van Stieg Larsson en de boeken van Lars Kepler.

7. Wat is je favoriete drankje?
Bellini cocktail

8. Wat is je favoriete geur?
De geur van verse lasagne en de geur van pas gemaaid gras

9. Naar waar zal je volgende reis gaan?
Naar Canada of naar Portugal

10. Waarmee word je graag verrast?
Maakt niet uit. Ik vind het geweldig als mensen de moeite doen om mij te verrassen.

11. Koffie of thee?
Geen van beiden. Ik word wakker met water.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

You make me happy: bedankt voor je comment!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...