maandag 23 september 2013

Gecombineerd gerecht van lamsbout en worteltjes

Dat laatste nummer van Nederlands voorbeeld qua kooktijdschriften, Delicious., zag er weer uit om duimen en vingers bij af te likken. Vanaf de cover - daar wil ik altijd mijn tanden in zetten, maar dat bijten in glossy papier, dat ziet er wat vreemd uit - tot en met pagina 130 brengt dat blad een parade van mooi lekkers. 


Je zou denken dat kiezen wat er de komende dagen op tafel komt, zo een heel pak makkelijker wordt. Dat is het niet: ik heb pakweg 30 dagen in een maand, waarvan ik er een heel aantal buitenshuis mijn lekkers nuttig, en met 130 pagina's brengen de Nederlanders een pak meer inspiratie.  

Combineren, zeg ik je, is de oplossing!
 
Zoals, laat je inspireren door pagina 43, ga met pagina 33 aan de slag en maak iets wat lijkt op pagina 85. Ofte:

Lamsbout met harissa en wortelgroenten in de oven
Met een goestingske voor lam en een promo voor de bouten van dat beest in de lokale supermarkt, laat je de filets of de schenkels links liggen. Een mooie, stevige lamsbout it is. Het is ook herfst, ideaal seizoen voor gele, paarse en pastinaakwortels. Ik wil ook nog geen afscheid nemen van de zomer, dus fijne kerstomaatjes erbij en afwerken met mooie blokjes aardappel. 

Herfst kust zomer nog afscheid bij het insmeren van de bout: pittige harissa en kruidige en geurende gember, komijn en koriander. 

Schuif je schotel een tijdje de oven in. Dat geeft je meteen de gelegenheid om het gekokerel te combineren met een fijne apero. Immers, een niet te verwaarlozen event.   

Combineren is het sleutelwoord, ik zei het je!

         
 

2 opmerkingen:

  1. Wat een leuke blog! Heel fijn dat delicious. ook in België wordt gelezen én dat er wordt gekookt uit ons magazine. Enjoy and keep up the good work!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk compliment! Dankjewel.

    Absoluut: al jaren Delicious.-lezer en -fan.

    BeantwoordenVerwijderen

You make me happy: bedankt voor je comment!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...