vrijdag 9 augustus 2013

Spank the Lamb


Kruidenkorstjes zijn zo passé; say hello to spank-boeketjes. Que? Gewoon enkele takjes van je favoriete kruid - denk rozemarijn, of munt voor een toets Marokko - samenbinden om je vlees tijdens het bakken mee te "aaien" of zachtjes mee te "slaan". 
 
Aangezien ik op mijn zonovergoten terras wel zin had in een mentale en culinaire trip naar Marokko, ging ik resoluut voor een dikke bussel munt. Een uitstekende partner ook voor bij het lamskroontje, dat ik al had ingesmeerd met olijfolie en een home made (als in: door een echte Marokkaanse mama samengesteld en fijngemalen) ras-el-hanoutmengeling. 
 
Een mens kan zich met dat spank-busseltje al eens uitleven. Het belangrijkste voordeel van happy-meat-slapping is echter vooral dat je achteraf geen zwart geblakerde kruiden uit de pan hebt te weren en dat je vlees toch een heerlijk (licht) kruidenaroma verspreidt. Een subtiele munttoets, zo heb ik het graag. 
 
Erbij? Een yoghurtsaus met natuurlijk fijngehakte munt, pijpajuin en basilicum en een couscoussalade met een overvloed aan kleurrijke gegrilde groenten! لذيذ لذيذ!
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

You make me happy: bedankt voor je comment!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...