woensdag 8 mei 2013

Op naar weelderige Oost-Indische kers! - Count Your Blessings




Quasi - om niet te zeggen "helemaal" - onleesbaar, de bovenstaande conversatie op mijn Twitter-pagina. Maar samengevat ging dat zo, tussen sympathieke moestuinkenner Green Delicious, aka Natascha Boudewijn, en mij: 

GD: Balkon op oost, zuid of west: kweek dan Oost-Indische kers. Mooi en lekker. 

moi: Zon op het terras vanaf de middag en toch lukt het me niet. Nieuwe poging wagen?

GD: iets met een "ja", wat tips en veel aanmoediging.


Aangezien positieve vibes het 'em wel doen bij mij, groen heilzaam is voor lichaam en geest (zeker als je dat groen ook nog eens kan gebruiken in de keuken: zaden, blaadjes én bloemen van de Oost-Indische kers zijn eetbaar!) en ik wel hou van het beeld dat Ikea schept van een terras, begonnen mijn lichtgroene vingers al te kriebelen.


Mijn lieve mams, die iets donkerder groen gekleurde vingers heeft, voelde de vibes eveneens kriebelen en vertelde me dat ze nog zaden liggen had. Zij zou fase 1 - als in: zaaien, laten kiemen en opkweken - met plezier voor haar rekening nemen. De rest - als in: de plant levend en liefst zonder gigantische beestjeskolonie houden - is dan aan mij. 

Sinds het begin van de week trouwens. Na enkele dagen: geen beestjes te bespeuren en enkele sprietjes extra. Op naar die eetbare, felgekleurde bloemen die lichaam en geest kietelen. Zo gemakkelijk kan geluk zijn!  



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

You make me happy: bedankt voor je comment!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...