maandag 22 april 2013

Meer energie - Actie!


Mijn laatste tigste project - Meer Energie - loopt. Al loop ik zelf nog niet, ondanks doktersadvies, zelfs niet met dat mooie weer. Ik sta wel een stap dichter bij die tour van 3 km (rustig en klein beginnen, is mijn motto), want ik heb - aangespoord door de tip van de foodmadam - de geweldige, swingende afspeellijst "Sporting Rhi" aangemaakt voor op mijn roze iPod. 

Maar, dus nog geen kilometer gelopen aan een hindeachtig tempo. Het is immers niet omdat de halve wereld denkt dat lopen ontzettend plezant is, dat ik me daar ook per se direct aan ga zetten. Lichaamsbeweging schuilt overal in het dagelijks leven om de hoek.


Zo had ik vanmorgen het grote geluk dat ons appartement er nogal stof- en kruimelrijk bij lag. "Lag", als in de verleden tijd, want ik ging onze 100 vierkante meter te lijf met de performante Philips-stofzuiger. Met Sporting Rhi in de oren.

Het was een van de weinige keren dat ik het zo jammer vond dat we toch niet op pakweg 600 vierkante meter woonden. Het was ook een van de weinige keren dat ik er heel wat langer dan een halfuur over deed om de hele boel quasi stofvrij te maken doordat mijn bijhorende danspassen - en dus intense lichaamsbewegingen - de doeltreffendheid van de stofzuigerstaak danig naar beneden haalden. 

Het was wel een van die keren dat ik ontzettend genoot van stofzuigen, dansen, luid meezingen (ik hoorde mezelf toch niet, godzijdank) en van zowat buitenadem op mijn nieuwe buitenzitkussens neer te ploffen na de klus.  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

You make me happy: bedankt voor je comment!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...