donderdag 11 april 2013

Leve de Ikea-melkopschuimers!

 Ik heb het graag met een schuimend melklaagje. Aangezien ik fan blijf van het Bialetti-kannetje en ik ondertussen blijf twijfelen tussen het compacte, urban en toch sierlijke design van Nespresso en de Zwitserse nauwkeurigheid (en kostelijkheid) van Jura, sta ik momenteel nog zelf in voor dat zachte, witte laagje dat mijn espressoaroma heerlijk vasthoudt.
Pleit voor de Nespresso: ik zit hier met een resem schitterend smakende espresso-capsules en die toestellen zijn niet zo duur en wel mooi. Pleit voor de Jura: die maalt de bonen sur place, meer aroma kan een ochtendlijke ondergetekende niet wensen. Maar dat prijskaartje!

Ondertussen klop ik dus al lustig twijfelend mijn melk met de hand, terwijl de Bialetti vrolijk espresso uitspuwt. "Met de hand" is natuurlijk relatief. Er zijn daar van die dingen voor uitgevonden: een iniminikloppertje, zeg maar, aangedreven door batterijen. 
Heerlijk vind ik het dat een bekende Zweedse meubelgigant heeft beseft hoe belangrijk dit kleinood 's ochtends is en dat die Zweden zo'n melkopschuimer hebben opgenomen in hun assortiment. Voor. Amper. €1.
Een semitraumatische gebeurtenis - ik kwam ooit zonder melkopschuimer te zitten, doordat ik ontdekte dat de doeltreffendheid van het fiks draaiende ding een ferme deuk krijgt wanneer je het tussen de keukenlade smakt, terwijl de meubelgigant geen iniminikloppertjes meer op voorraad had - zorgde ervoor dat ik zeker meer dan € 20 neertelde voor een design-versie. 
Yeah right, dat stukje design was niet alleen een veelvoud duurder, maar was ook nog eens onbruikbaar voor mijn kleine, fijne espresso macchiatto: te veel kracht, te bruut.  

Ik had dan ook nogal wat bekijks toen ik afgelopen weekend als een bezetene op de melkopschuimers van de Zweden afvloog en luidop begon te tellen en in te laden: eentje voor thuis, eentje voor op het werk, eentje voor de mams (al heeft die wel een Jura mét pijpje), eentje voor miss S., eentje voor miss T., eentje als reserve, nog eentje als reserve. En nog eentje als reserve. En misschien... nog... eentje...?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

You make me happy: bedankt voor je comment!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...