maandag 25 maart 2013

Nespresso giet wat Italië in uw ristretto-kopje

"Jij hebt een lichtelijke koffie-fetisj, toch?" Aan het woord: een man met toch wel een lichtelijke gin-fetisj. Decor: een gemoedelijk Italiaans restaurant - zoals ze moeten zijn - met aan elke vierkante centimeter muur zwartwit beelden van beroemde Italiani. Onderwerp van de bovenstaande vraag: io


Als ragazza met een koffie-fetisj was ik dan ook maar wat blij toen Nespresso me vroeg of ik van hun twee nieuwe voorjaarssmaken wilde komen nippen. De ene, Trieste, is de zachtere van de twee, met noten van karamel, chocolade en hazelnoten en is samengesteld uit 100 % arabicabonen uit Peru, Colombia, Ethiopië en Brazilië. 

De andere, Napoli, is de macho uit het koppel en proeft wat houterig, rokerig, kruidig en soms een beetje zoet noterig. De bonen voor deze stoere kerel haalde Nespresso in Ethiopië, Colombia en India. Voor de kleine toevoeging van robusta-bonen trok men naar Vietnam. 


Terwijl de ontzettend aanstekelijke en gedreven Stéphanie, koffie-connaisseur bij het merk dat van koffiedrinken opnieuw mee een degustatiemoment maakte, verder ging over "aroma's", "body" en "intensiteit", zat ik met mijn gedachten al bij Italiaanse piazze, kleine barretjes, zwoele zomerjurken, honinggele palazzi en übersexy Italiani. En dat is ook waar het bij deze twee Limited Editions om draait: La vità Italiana en de bijhorende koffiecultuur naar jouw huiskamer brengen, in jouw ristretto-kopje gieten. 


Sì, ristretto, want deze twee Italiaanse kanjers hebben body, knallen van de intensiteit en laten geen smaakpapil onberoerd. Ik ben fan van dat stevige werk, van het krachtige en geurige spul in kleine kopjes. Nespresso's Napoli veroverde mijn hart dan ook al vanaf het eerste geslurp. Al kon ook de kalmere Trieste me bekoren, voor die "tragere" momenten op een dag. 

Liefhebbers van de koffies met melk of melk met koffie, niet getreurd: Trieste is ook uitermate geschikt voor een latte macchiatto of een cappuccino. 


En nu 8 april markeren in je agenda, want vanaf dan zijn deze Limited Editions te verkrijgen in de Nespresso Boutiques en via de Nespresso Club. Je betaalt € 4,20 voor een etui. Raak je helemaal in de ban van dit Italiaans lekkers, zoals io, dan zijn er nu ook de kopjes en schotels in de kleuren van deze ristretto. 
 


3 opmerkingen:

  1. Hé Ruth,

    Leuk geschreven, ik moet es vaker naar je blog komen kijken :). Ben al verlekkerd om zo twee etuitjes te kopen, maar de capsules worden precies wel almaar duurder... Desalniettemin: 8 april staat genoteerd :)

    Filip (@filipsalmon)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Filip: dankje, en zeker doen! :)

    @Niel: insgelijks!

    BeantwoordenVerwijderen

You make me happy: bedankt voor je comment!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...