donderdag 14 februari 2013

Thee & Koffie bij Le Creuset

Le Creuset, het Franse merk dat werd opgericht door 2 Belgen, wil dat tussen nu en volgende week Kim, Stefanie, Iris, Senne, Alexander, Joost, Karen, Steve, Ben, Marc, Karel, Liesbeth, Inge en ik - dus zowat de halve wereld - voor elke daad van kokerellen een stoofpot, plancha, tatin-vorm, pannenkoekenpan, fluitketel of koffiekop uit hun gamma gebruikt. 

La vie en rose... euhm Le Creuset en rose - Sorry voor de shitty foto's: het licht wilde niet mee, net zoals de phone...
De gekende oranje gietijzeren pot kreeg dan ook al ettelijke jaren op rij gezelschap van meer en meer producten, in de leukste kleuren. Ook deze lente - ja, het lijkt niet zo, maar die is dus in aantocht - breidt Le Creuset zijn gamma danig uit. 

De gekende fluitketel kreeg een funky blinkend laagje, de grillpannen zagen de plancha naast hen verschijnen en de kersenrode tatin-vorm is er nu ook in het prachtige auberginepaars. Helemaal nieuw is dat de Franse Belgen een reeks bakvormen in siliconen uitbrengen: springvormen, muffinvormen, een klassieke cakevorm en een vierkante vorm voor brownies. 

BlinkBlink
In april-mei is het dan weer uitkijken naar de gekende, prachtige, gietijzeren stoofpotte, maar dit keer met een laagje mat email - een staaltje van technisch vernuft, zo blijkt - in de kleuren beige, lichtblauw of zachtbruin. Vooral die laatste zou werkelijk mooi staan in mijn keuken. 

Tot april houd ik het nog net uit, want ondertussen kan ik me zoethouden met de nieuwe en uitgebreide, leuke thee- en koffielijn: roze, rode, blauwe, turquoise, paarse of gewoon witte espressokopjes, theekoppen en -potten; eventueel met bijhorend schaaltje voor je gebruikte theezakje of een koekje. Ik ben er helemaal gek op!

Tea & Coffee Time!
En het toeval wil nu net dat Il mio Amore met net verrast heeft met een Le Creuset-espressokopje in gebroken wit en eentje in turquoise! I'm a lucky girl ... and I'll have my Italian coffee in a French cup.

Meer info: www.lecreuset.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

You make me happy: bedankt voor je comment!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...