zaterdag 9 februari 2013

Etat Pur heeft potentieel!

Ik had er toch niet echt het volste vertrouwen in toen ik in de Deauty-box van december een flesje puur citroenzuur aantrof. Zùùr dus! Het kleinood kreeg dan ook nog eens de wetenschappelijk klinkende benaming "A60": voor velen waarschijnlijk net een aanmoediging, voor mij iets uit een labo, niet voor op mijn snoet. 

 De allergische reactie op mijn gezicht waarmee ik eerder aan de feestperiode moest beginnen, zal er ook wel voor iets tussen zitten. Tenslotte ben ik niet zo van het allergische type - ik krijg geen buikkrampen wanneer ik koeken of brood eet, op mijn huid smeer ik al jaren bodylotion voor de "normale huid" en van aardbeien heb ik na één keer nooit nog rode vlekken gekregen - en dus was mijn verbazing en frustratie groot toen ik op een avond allemaal rode bobbeltjes ontdekte in mijn hals en gezicht. Vermoedelijke oorzaak, want het enige verschil in mijn dagelijks ritueel, waren de productstaaltjes van L'Oréal en Biotherm uit de Deauty-box. 

Dikke pech dus. 
En geen vertrouwen in een nieuw staaltje dat nochtans veel beloofde: weg vale winterteint, hallo stralende glow!


Goh, een mens laat zich beter niet leiden door zijn angsten, dus trok ik op een avond mijn stoute sloefen aan en druppelde ik wat van deze "pure actieve stof citroenzuur" op mijn blozende en net van een allergie herstelde wangen. Wie niet waagt, niet wint. En de volgende ochtend kon ik vaststellen dat dit een absolute winner is. 

Geen rode bobbeltjes, maar een gladde, stralende, blozende huid. De vergelijking met de perzik is niet ver weg. Hier en daar mocht ik zelfs een complimentje in ontvangst nemen. Werkelijk, na één nacht inwerken! 

Ik ben dus om, voor dit zùùr. Voor dit wetenschappelijk ogend product. Het kan me niet schelen of dit een marketingtruc is of niet, want Etat Pur A60, ça marche. Twee tot drie keer in de week 's avonds enkele druppels aanbrengen, oogcontouren vermijden, en 's morgens stralen maar. Ook putje winter. Ook bij -5°C. Wel opletten, want dit citroenzuur zou wel zijn werking verliezen/vervallen 3 maanden na opening. Tja, heb je al eens een aangesneden citroen 3 maanden in je keuken laten liggen...? 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

You make me happy: bedankt voor je comment!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...