woensdag 6 juni 2012

Beyond Retro: vintage scoren in Stockholm


Eigenlijk was ik op zoek naar wat te drinken en te eten. Ik zou het kruispunt net dwars (in vogelvlucht, niet in de praktijk) oversteken, toen ik het gekende gele bord met anker en wimpel de hoek om zag piepen. 

Stop! Change of plans. Mijn dorst én honger verdwenen vlot naar de achtergrond en maakten plaats voor een soort jacht-modus. Beyond Retro, de winkel achter dat gele bord dus, is niet Stockholms goedkoopste plaats om vintage te scoren (dat zijn waarschijnlijk de filialen van Stadsmission, een soort Leger des Heils), maar wel de plaats met een heel divers, uitgebreid en kleurrijk aanbod. 

Ik wandelde na een dik halfuur duikelen tussen vintage-kleding toch blij, opgewekt, met een knorrende maag en een droge keel buiten met een leuke buit: blauwe glitterjurk en zwart kanten jurkje zijn nu de mijne.

De keten is van oorsprong Brits, maar in Stockholm vind je verschillende filialen. Jagen deed ik op de Brännkyrkgatan 82, 118 23 Stockholm. Op adem komen en alles drie keer uit je winkeltas halen om het nog maar eens te bewonderen kan bij Pane Vino, Brännkyrkgatan 93 (op de tegenoverliggende hoek).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

You make me happy: bedankt voor je comment!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...