maandag 26 maart 2012

George Clooney, Zwitserse nauwkeurigheid of nog wat anders?

Amper een ochtend voor mij die begint zonder mijn espresso (macchiato, weliswaar, geen suiker, per favore). Sì, mét hartje in mijn opgeklopte melk. Fatto per Bialetti.

Af en toe laat ik het kleintje onder de koffies ook uit de Francis Francis lopen, maar zoals je weet, is dat met vallen en opstaan.

Nu durf ik dus al eens te dromen van een iets imposantere koffiemaker, zoals de automatische modellen van Jura met hun verse koffiebonen. Ze behoren toch tot de toppers voor thuisgebruik. En dat komt dan nog uit Zwitserland en niet eens La Dolce Italia! Kan je je wel voorstellen dat die trotse Italianen ook hun versies hebben voor de thuisbarista. 

 Welke dan kiezen? Na een uitgebreide, sympathieke uitleg in een van mijn favoriete kookwinkels, Mafrans, was ik vooral fan van de meest compacte Jura met oneindige mogelijkhheden voor malen, (twee) koffiesoorten, stomen, reinigen. Terwijl Boyfriend vooral viel voor het hoge urban design en de gevarieerde smaakmogelijkheden van publiekslieveling Nespresso.

Hoewel George Clooney een lekker ding is, voel ik weinig voor het erg "gemarketingde" merk. Zucht. We spraken af dat we een vergelijkende smaakproef zouden doen vooraleer de knoop door te hakken. De smaak proef je immers niet door naar een resem toestellen te staan staren. Ik heb het geprobeerd. Tips zijn echter ook welkom.

4 opmerkingen:

  1. Ik ben zeer tevreden van mijn Clooney. Eenvoudig, snel, lekker, ... Levering op kantoor binnen de 2 dagen. Goedkoop is wat anders.

    Je bent creatiever dan ik. Een ander toestel met meer mogelijkheden is misschien meer op jouw lijf geschreven.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En heb je ooit andere koffie gedronken? Hij ziet er lekker uit, die Clooney, maar hoe scoort hij dan?

    Thanks!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Voor mij gaat er niets boven vers gemalen koffiebonen. Maw, Jura ipv Clooney!

    Met Nespresso betaal je véél meer voor een koffie, hij is veel te lang op voorhand gemalen waardoor je aan smaak verliest en de persoliën verloren gaan die de koffie zo romig kunnen maken, en je bent beperkt tot het gamma koffie dat ze aanbieden. Dat gamme is op zich wel uitgebreid natuurlijk, maar tegelijkertijd heb je geen enkele kans om eens een andere koffie te proberen.

    Zelf ben ik fan van de koffies bij Koffiehuis Onan in de Parijsstraat. Die hebben (naast een gigàntische theecollectie) een uitgebreid gamma koffie dat regelmatig aangepast wordt, niet teveel kost (4-6 euro per 250 gr), en die je zowel in de vorm van bonen of de maalgrofheid van je keuze kan krijgen. Bovendien brandt Hans zijn koffie zelf, om zo de optimale smaak naar voor te brengen.

    Ik zou geen twee keer nadenken. Freedom & freshness!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Op naar Onan dus! Prospectie en testen! Ik geef je een belleke als ik op het terras heb plaatsgenomen. :-)

    BeantwoordenVerwijderen

You make me happy: bedankt voor je comment!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...