woensdag 19 oktober 2011

Van het grote scherm naar de kookpotten

Een filmpje weet ik altijd wel te pruimen: ik hou ervan weg te duiken in een wereld die de mijne niet is. Liever geen zeemzoete "I love you, you love me"-verhalen, maar een portie spanning, moorden, intelligente flikken, gedoseerde romantiek, gestileerde martial arts en geproportioneerd drama is wel lekker. Het tijdstip maakt me geen bal uit: hittegolf buiten, de laatste zomerochtend, kletterend onweer of midden in de nacht. Voor verhalen ben ik je man - euhm, vrouw. 
Ik moet je ook niet meer vertellen dat ik me met een kooksessie ook danig kan amuseren. En dan is 1 + 1: me weet zich best te amuseren met het Filmkookboek van Borgerhoff & Lamberigts in samenwerking met Kinepolis.  

Film en eten, een mooie combi. Het gaat dan niet alleen om de bijna obligate pizza tijdens de filmnacht of de begeleidende Cosmopolitan bij een avondje Sex & The City, maar ook om hetgeen in de film wordt getoond. Na Pulp Fiction kon een mens nooit nog onschuldig genieten van een milkshake, om van de plaatselijke gewoonten bij een McDo-burger nog maar te zwijgen. En Morantischer dan de spaghettiscène van Lady & De Vagebond wordt het bij de meesten nooit. Je kan altijd proberen na te spelen natuurlijk.


De hele mikmak van culinaire uitspattingen van de hedendaagse en oudere cinema lees je in dit Filmkookboek, met tips, weetjes, korte filminhoud en natuurlijk als kers op de milkshake een recept. Denk: Aanrijding in Moscou, Breakfast at Tiffany's, The Godfather III, Kill Bill, Cocktail, Kung Fu Panda, The Motorcycle Diaries, Chocolat, Precious, The Devil Wears Prada. 
Een mens kan niet alles hebben, ik weet het, maar persoonlijke favorieten Julie&Julia, Bella Martha en Fried Green Tomatoes kregen geen plaatsje. Voer voor Volume II, in de stijl van de cinemawereld.

Het Filmkookboek, Uitgeverij Borgerhoff & Lamberigts, € 19,95 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

You make me happy: bedankt voor je comment!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...