woensdag 7 september 2011

Het vakantiegevoel vasthouden doe je zo!

Het zomergevoel bleef dit jaar beperkt tot de Midi, La Dolce Italia, Viva L'Espana of zelfs verdere streken wegens ook in de meest nabije Mediterrané geen zonzekerheid. Het kwam en komt er dus nog altijd op aan om dat beetje zomervakantiegevoel mee te nemen naar en vast te houden in ons wisselvallig Belgenlandje. 

Ingemaakte citroenen van de Marokkaan aan de Côte d'Azur

De lokale zomerhit dagelijks door je Ipod knallen en meezingend naar het werk vertrekken, is een optie. Ik heb echter een flauw vermoeden dat de medereizigers op de trein dat niet zo appreciëren. Ander idee is om dagelijks in je vakantie-outfit rond te lopen. Ook daar enige tegenwerping: een bikini bij 12°C is een beetje fris en ik moet er ook rekening mee houden dat ook hier niet iedereen gediend is met zo'n tenue. Het gemakkelijkst lijkt me een van de meegenomen flessen wijn te kraken en een heerlijk lokaal gerechtje te maken, mét de kruiden en ingrediënten die ik in de reiskoffer mee terug heb gebracht.

Vakantie op het bord
Dus dat werd dan een gegrilde kip, gevuld met feta en ingemaakte citroen, gerold in gedroogde ham. Voor erbij een zomerse couscoussalade met ronde aubergine, courgette, champignons en tomaat afgekruid met munt, bladpeterselie en harissa. Opgesmikkeld op het terras in een heerlijke avondzon met 24°C die mijn rug verwarmden. Vakantie!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

You make me happy: bedankt voor je comment!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...