maandag 18 april 2011

Niente di particolare... dressed by Luz de Lux

De Zara's, H&M's en Massimo Dutti's op deze wereld laten me slechts nu en dan met een euforisch gevoel de pashokjes verlaten. Meestal is het gepaste item te kort voor mijn 1m80, zowel aan enkels, als aan navel. Andere keren begrijpen de Spanjaarden en noorderlingen zelden waarvan ik hou (niet klakkeloos volgen wat de runway en Vogue voorschrijven bijvoorbeeld). Dan weer staan ze er niet bij stil dat een groot deel van de hedendaagse vrouwen echt wel rondingen, lengte en body heeft. Maar het kan ook dat ik doodgewoon het overzicht verlies bij zo'n verspreid aanbod, waarbij het "helpende" personeel een ander adjectief zou moet krijgen... Als in: " het ongeïntresseerde en on-klantgerichte personeel" of enige variatie daarop. De waaier is breed.


Helemaal anders is het in mijn nieuwe shopping walhalla. In de schaduw van de Leuvense Sint-Pieterskerk (inderdaad, dat is toch een eindje van Antwerpen), in de heroplevende Dirk Boutslaan brengt Barbara - Babs voor de goede vrienden - een beetje Barcelonese joie de vivre. Of zoals dat zuiders de vitrine siert: een beetje Luz de Lux... In het licht van de luxe, de luxe om lief te zijn voor jezelf. Vertaald resulteert dat in rekken vol leuke jurkjes, truitjes, vesten, schoenen, t-shirts en tops van een hele rist merken, duur en niet-duur. Denk: Only, French Connections, Soaked in Luxury, Edith & Ella, BZR ... Ik kan nog vier paragrafen verder gaan. 

Maar dat doe ik niet. Want het is één ding om een leuke selectie te verzamelen, het is iets heel anders én uitzonderlijk om al dit moois met een eeuwige glimlach, een aanstekelijk joie de vivre, kennis van stijl, gemoedelijkheid, inzicht in de klant en als persoonlijke styliste te brengen. Hier stap je binnen als vrouw met hier een daar een "love handle" (en dan bekijk je het nog positief), een rimpel of een maatje dat je niet zint, maar stap je buiten met zakken vol glamour, zelfvertrouwen en een brede glimlach. Need I say more? Dit is verdekke een Gouden Adres. De plek waar je je moeder, schoonmoeder, tantes en al je vriendinnen van heinde en ver naartoe zou sleuren.

Liefst niet allemaal tegelijk, zodat ik nog altijd met de nodige schroom rustig uit mijn pashok kan trippelen om Barbara's wijze raad te aanhoren: "Ruthje, dat staat u heel schoon en ik heb nog iets heel leuks voor erbij...". * Gelukzalige lach *

Luz de Lux
Dirk Boutslaan 15
3000 Leuven
016 43 90 51
di-za 10u-18u

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

You make me happy: bedankt voor je comment!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...