maandag 11 oktober 2010

De ideale zondag

Zondag kan zo'n blauwe, lege dag zijn. Als kind voelde ik het al aan: ik liep de hele dag met een onbestemde nervositeit rond, 's avonds voelde ik me steevast licht misselijk en eens in bed kon ik geen drooom vasthouden wegens open ogen. Gelukkig waren mijn ouders van de geïnteresseerde, ontdekkende soort en trokken we met gezin en vrienden het hele land rond naar musea en bossen.

Nature en nurture: same feelings op zondag, maar ook lekker veel leuke dingen op de planning, want we zijn van de ontdekkende en geïnteresseerde soort. En leuke dingen dat is absoluut ook ouderwetse, gezellige, tijdloze family time met mijn ouders, stoere broer, lieve schoonzus en hun prinsesje.

En omdat ik deels in een kookboek lees - of toch in de inleiding tot de recepten waar je al die verhaaltjes in vindt - hoort bij family time een buffet van lekkernijen: soep, die begon als pompoensoep met prosciutto op smaak gebracht met wijn en eindigde als pompoen-tomatensoep met prosciutto; crumble van appel, braambessen en pruimen die aanvankelijk (na 1.5 u oven) niet wilde "crumblen"; quich van broccoli en gerookte Ierse zalm, waar ik geen comments over heb.

En het pronkstuk: dit alles geserveerd/gepresenteerd met zelfgebakken brood! Het brood dat toen ik het wilde maken begon als een kom vol iets dat leek op modder met haverkruimels in en dat toen My Naked Chef zich eraan zette, uitgroeide tot twee mooie donkere en vaste bakbare broden.

Dat alles met de herfstzon op het terras! Ideaal.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

You make me happy: bedankt voor je comment!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...