maandag 26 juli 2010

Dieren redden en ander goeds

Ze zijn zo vol van zichzelf, meneer. Maar dat is niet erg, meneer. Want ze doen ook zoveel goeds, meneer. Zoveel goeds, meneer, dat een ander er bij verbleekt. Wat zeg ik? De ander wordt gewoon transparant, meneer.

En weet je wat het is met dat transparante? Dat is gewoonweg vervelend. Maar weet je wat nog vervelender is, zij die denken dat ze zo vol van zichzelf moeten zijn omdat ze zogenaamd zo vol goeds zijn. En dat, 32 minuten lang. Vreselijk, toch zeker op een maandagochtend, na een onrustige "slapen, wat is dat?"-nacht, met een hoofd dat het druivensap niet goed lijkt te verdragen en een maag die plots zegt: "nah, geen zin in verteren".

Picture this: "Ooooh (lijzig en Leuvens, nvdr), ik doe basket. Ik heb ook wel eens volleybal gedaan, maar nu doe ik basket. Basket vind ik tof. Ik kleed me dan om. Daarna douche ik, want ik doe dan dit en dan dat. Toen heb ik dat beleefd. Ik zag dan dit en voelde dat. Ooooh, Ik doe dat zo goed, dat iedereen zegt dat ik toch goed ben. Ik ben dan toch de beste. Ik ben wel een meisje, maar ik doe alleen sportactiviteiten. Ik ben stoer. Ik wil paintballen. Ik ben dan toch echt stoer. Ik weet dan niet wat te zeggen, maar ik zeg dan toch iets. Ik ben dus wel echt superstoer. ... knabbelt aan lange geelgelakte nagel ... Ik ben echt een halve jongen. Ik ben tof voor de jongens. Ik ben pas vanaf mijn 13e geïnteresseerd in sport. ... korte, stille vraag van 30 jaar oudere medepassagier ... Ik sport, dus ik ben stoer. Ja, ik volg ook sport op school. Ik ben gaaf. Ik heb bandjes aan mijn pols. Van Werchter. Ik mag naar Werchter. Ik ben dus kei cool. Ik kan basketten met mijn bandjes aan mijn pols." Ik ik ik ik...

... Ik red ook nog kleine poesjes, schenk al mijn zakgeld aan Artsen zonder Grenzen, ik ben altijd lief en vriendelijk, ik stel me nooit ongepast in de spotlights, tenzij op een rode loper, ik help mijn vrienden en medemensen, ik luister graag naar anderen (yeah, right!)...

Een gratis theatermonoloog op de trein. De trein is altijd een beetje cultuur. Ik vond het met een kleine - ik zou zeggen: amper zichtbaar met het blote oog - "c". Wat jij ervan vindt, mag je zelf kiezen: maandagochtend, 8.24u, trein Leuven-Aalst-Gent Sint-Pieters, laatste wagon, onderaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

You make me happy: bedankt voor je comment!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...