maandag 30 juni 2008

weekends zijn toch leuk!

Niet dat ik deze woorden vrijdagavond in mijn hoofd had, want toen was alles maar "zozo". Maar er kan veel veranderen. Mijn gemoed heeft er gewoonlijk maar een minuut voor nodig; deze keer had ik er... wel... meer dan 720.

Zaterdagochtend zat ik net in gemoed "kuisen en bezig zijn". Perfect dus, want het toeval wilde dat mijn badkamer wel een schoonmaakbeurt kon gebruiken. Als ik dan toch bezig was, ruimde ik en passant alles maar op, stofte ik af, stofzuigde ik de boel met een arendsoog voor muizenstaartjes en friste ik het geheel wat op.

Aangezien een mens enkel goed leert en presteert via een systeem van beloningen en niet via dat van straffen, peddelde ik met tweewieler richting Leuven Centrum op zoek naar rozen op de markt. Een idee dat veel anderen ook hadden gehad te zien aan de file voor mijn deur. Tussen mijn voordeur en de markt in de Brusselsestraat ligt een erg leuke boekenwinkel, een erg leuke kledinwinkel, een erg leuke schoenenwinkel, een erg leuke cosmetics-winkel ... Bref, een massa leuke winkels. Zeker als de zon schijnt!

Het budget dat ik voor ogen had voor de markt, had ik al achtergelaten in de kassa's van enkele winkels. Nieuw budget dan, want ik moest en zou me belonen met rozen.... Uiteindelijk ook nog met olijven, geitekaasjes en vers fruit.


Zo vermoeiend, jezelf belonen! En in de Kempen beslisten mijn ouders ook dat ze me zouden belonen (jep jep, grote onderscheiding voor m'n Italiaans, opluchting alom): dus ging dat uit eten bij de Italiaan met het hele gezin. Erg gezellig, erg hilarisch! Meer kan ik niet zeggen. Er zou censuur komen uit Vosselaar, dus doe ik alvast aan zelfcensuur.

Het weekend werd afgesloten met de eerste bbq van het jaar: ter ere van de komst van de Vietnamese connectie! Gezellig en een goede oefening voor wat me zaterdag te wachten staat: bbq ten huize Sas met Azzurri-fans tgo Spanje-fans + mam en pap.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

You make me happy: bedankt voor je comment!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...