maandag 2 juni 2008

It's a sad, sad day... for Gli Azzurri

Ik had nog maar net het gesprek met mijn moeder met een ontspannen gevoel afgesloten of daar stootte mijn gsm alweer het meest irritante sms-geluid uit. Een nieuwsflash: Cannavaro is geblesseerd aan zijn enkel en zal niet mee kunnen naar het EK!!!!! Ché?!!?
Foto: Reuters, La Gazzetta dello Sport

De nodige telefoonsignalen werden uitgewisseld tussen Leuvense en Brusselse gsm-masten om meer info te verkrijgen. Jammer genoeg kreeg ik aan de andere kant van de lijn telkens bevestiging en moest ik nog een andere kant van de lijn zwaar teleurstellen. De enige troost die ik kon bieden, was dat ik ook erg aangedaan was.

Flash 1: Cannavaro is tijdens de eerste training tegen een ploegmaat gebotst. Gevolg: blessure aan de enkel waar op het veld zo'n 10 minuten aan geknutseld werd.

Flash 2: Cannavaro wordt richting ziekenhuis gevoerd voor verder onderzoek.

Flash 3: Hij wordt naar een tweede, Weens ziekenhuis gevoerd voor foto's van zijn enkel. Voorlopige diagnose: blessure aan de legamenten in de linkerenkel. Hij riskeert onder het mes te moeten en is out voor het EK.

Vreselijk nieuws. Een klap voor Italië. Ik ben ervan overtuigd dat ze heel wat goede spelers, en dat is dan nog een understatement, hebben, maar Cannavaro is wel een ervaren, uitermate sterke en niet te vergeten charmante verdediger én Il Capitano. En daar hebben ze er niét zo veel van!

Morgen draag ik zwart. Ik ben in rouw. Dit kan niet zijn!

Meer lezen?
Voor de Italofielen
Voor de Nederlands begrijpende medemens (gevoed door Belga, met filmpje)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

You make me happy: bedankt voor je comment!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...