zondag 13 april 2008

Oude passie

De dag baalde. De draai vond zich niet. Allerlei zaken stonden te popelen om afgehandeld of aangekaart te worden, maar de energie was spoorloos in de nacht blijven hangen. Het wilde niet lukken.

Maar een heerlijke maaltijd, afgerond met een pittige cappuccino bracht soelaas. Het tintelde, het kwam op gang, het begon te stromen, de avond leek te kort. De klok tikte, de ideeën spuiden. Mijn handen reikten naar mijn tekenkoffer, mijn verfpotjes, schetspapier, borstels enz. Een oude passie laaide op: schilderen en tekenen. Verdrinken in beelden en kleur: het is hetzelfde als golvend en sensueel opgaan in muziek. Weg van de wereld, weg van de zorgen.

Ter info: de mensheid zal jammer genoeg bespaard blijven van mijn "kunstwerk" daar het een grote mislukking werd. Niet getreurd, want er liggen nog ideeën in de lade die ongeduldig wachten op uitwerking!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

You make me happy: bedankt voor je comment!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...