zondag 27 april 2008

Bellydance princesses in Brussels

In een ietwat verloederde zuid-Brusselse buurt schuilt een klein pareltje van Marokkaanse Sahara-sfeer. Het was die oase waar de hafla zich zou ontvouwen. Ja, ontvouwen.

Want traag en gestaag begonnen vrouwen en meisjes, en hier en daar wandelend testosteron, binnen te komen en een plekje te zoeken. Iedereen kon niet snel genoeg zitten en zwijgen, voor mij. Ik zat al de hele dag te popelen om het beloofde programma aan het dansen te zien. Al dansend werd de belofte zonder problemen ingevuld: Artemisia, Soraya, Fédra, een trio uit de gevorderden-groep met hun sluiernummer, Razia natuurlijk en nog veel anderen.

Mijn ogen fonkelden (dit wilde ik ooit ook zo kunnen), een lach speelde om mijn lippen (het was zo mooi om te zien. De eerste solo van een meisje van de gevorderden was bovendien erg indrukwekkend!) en de muziek bracht beweging in mijn ledematen (ik wilde zelf samen met hen dansen). En dat geschiedde ook!

Een heerlijke en complete avond! Zo mogen er nog meer volgen!

Andere foto's en filmpjes (inclusief van de solo) , eveneens gemaakt door Adiva, zijn te zien op http://femke84.blogspot.com/!!!

2 opmerkingen:

  1. voila zie das gesproken :) ik ben al klaar voor de volgende!!! (ik zou alleen die farah in een fédra veranderen hihi ;))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. :-)

    Ik ook!! Wil al terug dansen!! Gelukkig is er 10 mei de wereldbuikdansdag al!! Het is zo jammer dat het deze week geen les is,e!

    Ik was nog aan het twijfelen over haar juiste naam! :-)

    BeantwoordenVerwijderen

You make me happy: bedankt voor je comment!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...