maandag 11 februari 2008

Langs weilanden en over kasseien

Zaterdagochtend stond er voor de tweede maal een kleine heruitvinding van Fiat op Trixie en mij te wachten voor een verkenningstocht van het Leuvense hinterland. De ingrediënten van onze testdrive: een witte Fiat 500 met 16" alu-velgen (het schijnt dat dit toch een niet te vergeten item is van een auto), stug afgestelde vering, zwartwitte striping, een staalblauwe hemel en een schitterend lentezonnetje. Een lieve lach op de lippen en fonkelingen in de ogen zorgden ervoor dat we het kleinood toch een dikke twee uur meekregen!

We hobelden over hellende wegen, we reden langsheen weilanden tot aan de horizon, lanen en dorpspleinen maakten we onveilig (dat mag af en toe redelijk letterlijk genomen worden). We toeterden naar alles wat leek op een menselijk wezen, maar vooral naar soortgenoten uit deze vierwielerklasse!

En toen waren we groggy van de harde vering.

This baby wouldn't be mine, but it's sista will! Dus bestelde ik na een lekkere lunch mijn eigenste Fiat 500! Dankzij de straffe, maar uiterst sympathieke onderhandelingsskills van mijn compagnon sleepte ik een mooie prijs in de wacht en kreeg ik een schaalmodel om al op te geilen in afwachting van levering. Het mag dus niet verwonderen dat we 's avonds geklonken hebben bij friszure, tintelende margarita's!

12 opmerkingen:

  1. hier hoort wel een foto bij als bewijsmateriaal he ruthie!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Sì sì, ma non ho le foto qui! Dunque è qualcosa da fare stasera alla casa. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Foto!Foto!!Foto!!!!
    ...met Trixie's hoofd turend uit het open dak ...(wapperende engelenchevelure,brede gelukzalige glimlach op haar ondergaand bezonschijnt gezicht...YES! .. euh ...Sì!).. doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. :-) Er zijn er erg mooie van Trixie!! Wel zonder open dak.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hey Ruth,
    Proficiat met je aankoop!!! Hopelijk zien we je nu eens in Rijkevorsel verschijnen met je nieuwe aanwinst.
    Groetjes,
    Liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Ruth, gefeliciteerd met de 500. Nu moet je de Lukkas nog een beetje zot maken en hij schaft er zich ook eentje aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jaja, zeker en vast!! Een dure aankoop, maar ik koop er tijd en vrijheid mee!! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Maar Lukkas is er zelf al gek van: die heeft mij het hoofd mee zot gemaakt! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. congratulazioni con il vostro primo automobile!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. congratulazioni con il vostro primo automobile!!

    BeantwoordenVerwijderen

You make me happy: bedankt voor je comment!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...