maandag 22 oktober 2007

Devi avere tempo per mangiare!

Frank of Sabine beloofde een weekend prachtig herfstweer en de belofte hield stand: zaterdag schitterden de kleuren van de bomenpracht. Het leek wel of de horizon in brand stond. Tegen een knalblauwe hemel staken bomen elkaar de loef af in herfstgeuren in de wind en goudrodegele kleuren in de hoogte. Op mijn fiets en in de bus genoot ik met volle teugen van dit tafereel. België is vaak al zo grijs!

Zaterdagavond mocht ik verrassend mee aanschuiven tijdens een etentje bij mijn ouders. Mijn vader had met veel plezier, gekluns, liefde en smaak zijn succesrecept klaargemaakt en enkele van zijn goede vrienden zouden de kookkunst komen beoordelen (nvdr. Hij had ze het op voorhand niet verteld dat hij de pannen zou beroeren. Ik denk dat er anders niemand durfde te komen). Naar mijn mening is hij zaterdag geslaagd met grote onderscheiding!

Zondag schitterenden en kletterden de kleuren iets minder fel door een donzig wolkendek dat de zon verhulde in wattige atmosferen. Het zou een luie zondag worden. Eén van mijn favoriete bezigheden tegenwoordig. Boeken, tijdschriften, tv-uitzendingen, dutjes en dromen ... ze passeerden allen de revu totdat mijn vader besliste om me richting Leuven te rijden. Mijn moeder vergezelde ons. De rit werd bezegeld in een charmante, gezellige, bijna authentieke Italiaanse trattoria! A la prossima!

4 opmerkingen:

  1. Ik veronderstel dat het Italiaanse trattoria in het leuvense was. Is het de moeite om het op te nemen in mijn (korte) lijst van "goede/fijne" eetgelegenheden in leuven, en zo ja, wat zijn dan de coordinaten?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Om het een fijn en ongeschonden plekje te laten, zal ik je de coördinaten persoonlijk doorgeven! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. heel Leuven gaat daar wel:) maar geef de coördinaten toch maar persoonlijk door!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. :-)


    Ja, ik wil de illusie van dat plekje hoog houden! Een beetje illusie, dromen, fantasie of hoe noem je het, is altijd welkom en leuker, nietwaar?

    En aangezien ik zelf ingeweken ben, heb ik dat totaal niet door dat heel Leuven er zit,e! :-)

    BeantwoordenVerwijderen

You make me happy: bedankt voor je comment!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...