zondag 30 september 2007

Jean en Mieke zijn nu man en vrouw

Het spel is aan het rollen: kindjes krijgen, trouwen, huizen en bouwgrond kopen, een hond of een kat nemen - sommigen zijn ook al tevreden met een goudvis of wat stofrag - de tuin onderhouden enz. Vrijdag was het trouwen aan de beurt: een goede vriend uit het middelbaar zou met zijn vriendin gaan bootje varen! En ik was uitgenodigd om dat met hen te vieren.

Hoofdpijn en dergelijke lastige kwesties meer zorgden ervoor dat ik aanvankelijk dacht niet te kunnen gaan, maar wat frisse lucht, peptalk met andere genodigde vriendinnen en een rustige treinreis zorgden ervoor dat de "goesting" overhand nam op de hoofdpijn.

Jean en Mieke terugzien was super: als ik met Jean praatte, merkte ik terug waarom we destijds zo goed bevriend waren. Het voelde meteen weer goed. Maar de bruid en bruidegom hadden natuurlijk veel meer mensen te spreken. Ik kon op zoek naar mijn vriendinnen-van-toen. Na even rondkijken, viel mijn oog al snel op "twee schoon madammen" en ik wist dat ik ze gevonden had!

Gekwetterd hebben we (lang geleden dat ik mijn stem nog eens moest gaan zoeken), gegierd van het lachen hebben we, elkaar gecomplimenteerd hebben we en een beetje gedanst hebben we.


Jazzalude zette de toon: funky, of course jazzy, tunes moesten de genodigden op de dansvloer lokken. Een arsenaal muzikanten ondersteunden de twee zangeressen, waaronder Marieke Van Looveren, die beide voorzien zijn van een schitterende, welklinkende stem. Nadien moesten dj's Funky Monk en Arwe-de- jij-stomme-hiphopchick (sorry, niet verwerkte commentaren ;-)) het werk afmaken.


Toen hakken té pijnlijke voeten veroorzaakten, platte schoenen en lang staan een kreunende rug bezorgden, ben ik vertrokken. Karo reed mee en op de tonen van den Justin evalueerden we de avond. We zagen dat het goed geweest was en wensten Jean, Mieke en Merel het allerbeste toe.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

You make me happy: bedankt voor je comment!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...