zondag 30 september 2007

Abdij van Park

Een mooie herstdag, ideaal om een frisse neus te halen na een drukke tijd in het leven. Ik had met mijn nichtje Joke (nu ja, "tje", ze is bijna een jaar ouder dan mij) afgesproken om wat rond te wandelen aan de Abdij van Park. Een plaatje van Leuvense geschiedenis.

De eerste kastanjes lagen al op ons te wachten onder de bomen. Beelden van mijn kindertijd speelden door mijn hoofd, gekende herfstbladgeuren krulden onder mijn neus, een heerlijke ontspanning maakte zich van me meester.

De Abdij is een complex van prachtige gebouwen en vijvers omzoomd met riet. Vogels, reuzebomen, mooie planten, sierlijke druivenranken stralen in de herfstzon. De nieuwe kruidtuin was klein, maar daarom niet minder geurig!








Een prachtige, statige setting die normaal heerlijk zijn bezoekers in rust en idylle omsluit. Jammer genoeg zochten heel wat medemensen de tentoonstelling "In godsnaam!" op die er plaatsvond.

Achter elk hoekje schuilt er wel een nieuw plekje. Hieronder: de werkruimte van de imker, inclusief echte bijenkorven!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

You make me happy: bedankt voor je comment!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...