dinsdag 4 september 2007

27 jaar

Vervolg
... Na het volbrengen van een dagtaak die in het teken stond (zoals al drie jaar en een maand - op een dag na - het geval is) van de consument begaf ik me naar L-town.

Bij Dries aangekomen heb ik Joris' voorbeeld gevolgd en de jarige zijn cadeau overhandigd. Wensen en bedankingen werden uitgewisseld en gevolgd door een rondje pannekoeken-met-choco smullen. Een wijs man zei immers ooit: Life is too short, eat dessert first. Een spreuk die me meestal op het lijf geschreven is!

De "quasi" moest voldoen aan onze andere eetwensen. Samen met mama Van Gestel, broer Van Gestel en jarige Van Gestel mocht ik mee aanschuiven voor een lekker varkenshaasje.

En zoals meestal valt er in de Leuvense binnenstad wel wat te beleven op de heen- en terugweg: na een jaarmarkt en een dag vrij wegens Leuven kermis strompelde het door de stad vol dronken mensen, op de achtergrond begeleid door de housebeats en felgekleurde neonlichten van de attracties. Verderop bracht de Grote Markt hulde aan het 200-jarig bestaan van de Leuvense brandweer met een groot bloementapijt. Zoals altijd mooi om te zien, maar een snel verval naar vervaagde schoonheid is zelden te vermijden.

Een aangename avond begin september (hoewel... het leek eerder begin december te zijn).

P.S. Dit lijkt wel een soort aankondiging van mijn "blauwemaandagweek". Ik had het dus kunnen zien aankomen. :)

4 opmerkingen:

  1. Nogmaals bedankt voor je cadeau en het fijne gezelschap! Nu nog een origineel cadeau vinden voor wanneer die 27 jaar u ook ten berde vallen.

    Dries

    ps. Of is het "ten berde brengen", en heb ik die zegswijze hier verkeerd gebruikt?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat moet ik - moet ik met het blos op de wangen toegeven - nog effe opzoeken... Ik laat het je weten. :-)

    (1 minuut later)

    Volgens Van Dale is het "iets te berde brengen" en dat betekent "iets opperen, daarover gaan spreken", dus het zou hier niet correct gebruikt zijn.

    Het klonk anders wel goed, vond ik. Blijkbaar kan ik niet altijd op mijn intuïtie vertrouwen. :-)

    Ciao!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zal er dan van maken/is dit beter:

    Nu nog een origineel cadeau vinden voor wanneer ik jou 27ste verjaardag gelukwensen ten berde zal brengen.

    Of

    Nu nog een origineel cadeau vinden om mijn gelukwensen voor je 27ste verjaardag te vergezellen wanneer ik deze ten gepaste tijden ten berde zal brengen.

    BeantwoordenVerwijderen

You make me happy: bedankt voor je comment!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...